Home - Ik ben huurder - Onderhoud

Onderhoud

Om prettig te wonen heeft een woning onderhoud of aanpassingen nodig. Veel doet Beter Wonen Vechtdal voor u, maar wellicht wilt u zelf ook aan de slag?

Maar welke onderhoudswerkzaamheden voert Beter Wonen Vechtdal uit? En wat mag u zelf doen? In onderstaande menu leest u meer hierover.

Uw reparatieverzoek online doorgeven? Dat kan via het reparatieverzoek formulier.

Uw reparatieverzoek telefonisch doorgeven? Dit kan tijdens kantooruren via het gratis telefoonnummer: 

0800 - 23 83 796

Alléén voor dringende zaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten, bijvoorbeeld een lekkage, is het telefoonnummer ook buiten kantooruren bereikbaar.

U krijgt dan iemand aan de lijn die uw klacht in behandeling neemt. Diegene zorgt er samen met de aannemer voor dat iemand op de afgesproken tijdstip bij u langskomt om de reparatie uit te voeren.

In onze brochure ''Onderhoud-ABC'' staat welke reparaties voor uw eigen rekening zijn en welke wij voor u uitvoeren.

Voor een aantal specifieke storingen, kunt u rechtstreeks contact opnemen met de uitvoerende bedrijven. Hier een overzicht van de bedrijven waar u uw reparatieverzoeken en storingen kunt melden:

Soort verzoekOrganisatieContactgegevens
Reparatieverzoek

Beter Wonen Vechtdal

0800 - 23 83 796
Reparaties keuken
Beter Wonen Vechtdal

0800 - 23 83 796

Lekkende isolatieruiten Beter Wonen Vechtdal

0800 23 83 796

CV + MV Breman Service

0900 - 821 21 74

Boilers InHome Geas

053 - 852 8500

Rioolverstopping RRS

0800 - 099 13 13


Zelf uw woning verbeteren? Dat kan! Beter Wonen Vechtdal ondersteunt deze ontwikkelingen en is initiatiefvolle klussende huurders dan ook graag van dienst.

Toestemming vragen
Vooraf toestemming vragen voor veranderingen is nodig. Aan de hand van het ingevulde aanvraagformulier sturen wij u een overzicht toe met de kwaliteitseisen. Aanpassingen die niet voldoen aan de kwaliteitseisen moeten, tussentijds of bij vertrek van de huurder, op kosten van de huurder in de originele staat worden hersteld.

Diverse aanpassingen aan gas- elektra- water- en CV-installaties moeten door een erkend installateur worden uitgevoerd. Er wordt door Beter Wonen vechtdal geen onderhoud uitgevoerd aan de door u zelf aanbrachte voorzieningen.

Wel of geen toestemming vragen?
In de brochure ‘Klussen in uw woning' staat wanneer er wel of geen toestemming gevraagd moet worden.


Wij voeren onderhoud uit aan de bestaande woningen. Op die manier zorgen we ervoor dat de technische kwaliteit van woningen op peil blijft.


Klik hier voor een overzicht van de onderhoudsprojecten in 2018.

 

Planmatig onderhoud is onderhoud dat is gepland om woningen en gebouwen in een goede staat te houden. Planmatig onderhoud kan ook worden gecombineerd met het aanbieden aan bewoners van bijvoorbeeld een nieuwe keuken of isolerende maatregelen. Daar staat dan een huurverhoging tegenover.

Als onderhoud aan verschillende bouwdelen van woningen wordt gecombineerd, noemen we dat ook wel 'groot onderhoud'.


Reparaties kunnen duur zijn. Maar dankzij het Servicefonds zijn veel reparatiekosten niet voor uw rekening. U betaalt voor het lidmaatschap van het Servicefonds maandelijks, gelijk met uw huur, een bedrag van € 7,75.

Hoe werkt het?

Als u dan een reparatieverzoek meldt, dat binnen het Servicefonds valt, voeren wij de reparatie kosteloos voor u uit. U betaalt dus geen materiaalkosten, voorrijkosten en arbeidsloon.
In onze brochure 'Onderhouds ABC' staat precies vermeld welke reparaties binnen het Servicefonds vallen.

Lid worden?

Nieuwe huurders zijn automatisch deelnemer aan het Servicefonds, tenzij ze zelf aangeven dit niet te willen. Bent u nog geen deelnemer aan het Servicefonds, maar wilt u dit wel? Vul dan dit formulier in of neem contact met ons op via 0523 - 285 285.

Wilt u zich afmelden? Dit kan heel gemakkelijk via een brief. Vermeld wel duidelijk uw adresgegevens.


Iets kapot? Regel online uw reparatieverzoek

Of bel 0800 - 23 83 796

Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend.